Dla rodziców

Drodzy Rodzice!

Czy mogę poznać nauczyciela przed lekcją?

Jak najbardziej! W Manufakturze Kunsztu oferujemy darmową lekcję próbną, w czasie której zapraszamy do rozmowy z nauczycielem, jeszcze zanim spotkamy się z uczniem. To także dobry czas, żeby omówić wszelkie kwestie związane z indywidualnymi trudnościami, potrzebami i preferencjami dziecka.

Czy dziecko może zostać samo pod opieką nauczyciela?

Uczymy dzieci w różnym wieku: od 10 r.ż. w przypadku lekcji gitary i od 6 r.ż. w przypadku innych lekcji. Zgodnie z przepisami, dzieci powyżej 7 r.ż. mogą zostawać same w domu. Decyzja, czy dziecko jest gotowe na samodzielne pozostanie w domu i przygotowanie się do lekcji pozostawiamy Państwu. Zalecamy jednak, żeby na czas lekcji zostali w domu rodzice lub opiekunowie dzieci, które mogą wymagać nagłej pomocy m.in. ze względu na przewlekłe choroby czy trudności rozwojowe.
Ze względu na bezpieczeństwo dzieci, które zostają same w domu, możecie Państwo poprosić także nauczyciela o podanie przez domofon „hasła”, znanego tylko Państwu, dziecku i nauczycielowi, aby dziecko miało pewność, że otwiera drzwi właściwej osobie.

Czy mogę przekazać nauczycielowi informację o zdrowiu dziecka?

Tak. Na pierwszych zajęciach poprosimy Państwa o wypełnienie karty ucznia, w której m.in. będą mogli Państwo przekazać nam informacje o przewlekłych chorobach, alergiach i podobnych dolegliwościach wraz z informacją o tym, jak nauczyciel powinien zareagować w przypadku pojawienia się objawów choroby.

Czy moje dziecko może samo rezerwować lekcje?

Tak, uczniowie od 13 r.ż. mogą samodzielnie rezerwować, przekładać i odwoływać lekcje za Państwa zgodą. W karcie ucznia, którą wypełnicie Państwo przy okazji pierwszych zajęć przekażecie nam Państwo informację o tym, czy Państwa dziecko może samodzielnie umawiać, przekładać i odwoływać zajęcia, a także przekażecie nam kontakt bezpośrednio do ucznia, z którym będziemy się kontaktować w sprawie zajęć. Uczniowie, umawiający się samodzielnie będą – tak samo jak Państwo – zobowiązani do przestrzegania regulaminu zajęć.

Czy uczycie dzieci z ADHD, Autyzmem i specjalnymi potrzebami?

Tak. Nasi nauczyciele nie są specjalistami pedagogiki specjalnej, jednak posiadamy doświadczenie w pracy z dziećmi neuroatypowymi (m.in. ADHD/, dysleksja). Jeśli tylko zgłosicie Państwo taką potrzebę, jeszcze przed pierwszą lekcją przeprowadzimy z Państwem i/lub dzieckiem bardziej szczegółową rozmowę o indywidualnych potrzebach, preferencjach i trudnościach ucznia. Modyfikując przerwy, ilość bodźców, tempo zajęć i wiele innych czynników, jesteśmy w stanie tak dopasować zajęcia, aby jak zapewnić uczniowi możliwie największy komfort, swobodę i poczucie bezpieczeństwa. W przypadku dzieci, które mają szczególne trudności w radzeniu sobie z nowymi sytuacjami proponujemy, aby pierwszą część lekcji próbnej poświęcić na zapoznanie się dziecka z nauczycielem, planem kursu oraz przebiegiem lekcji, a dopiero następnie przejść do części merytorycznej.
Takie samą propozycję kierujemy do naszych dorosłych uczniów, którzy potrzebują szczególnego uwzględnienia ich potrzeb i preferencji.

Dziękujemy za wsparcie